Facturació electrònica: entrada en vigor
Ja es coneix la data d'entrada en vigor de la factura electrònica obligatòria.
S'acaba de publicar l'Ordre Ministerial que fixa les dates definitives d'entrada en vigor de la normativa de facturació per la qual totes les empreses i professionals –amb independència de la seva mida– estaran obligats a utilitzar factures electròniques en les relacions comercials amb altres empresaris i professionals.
Les factures electròniques s’hauran d'emetre a través d'una solució pública o a través de plataformes privades que facilitin la informació de facturació a Hisenda. Per tant, en les operacions que hagin de ser facturades electrònicament ja no serà vàlid remetre la factura en PDF per correu electrònic, com passa avui dia.
En concret, la nova obligació de facturar electrònicament entre empresaris entrarà en vigor en les dates següents:
- Per a les empreses i els professionals amb una facturació superior a vuit milions d'euros l'any anterior, les noves normes seran aplicables a partir del 6 d'octubre del 2027.
- Per a la resta de les empreses i els professionals, a partir del 6 d'octubre del 2028.
CONTINGUT RELACIONAT
-
Règim d'arrendament d'habitatges
Si la vostra empresa lloga habitatges, potser us interessi acollir-vos a aquest règim especial.
-
Compte corrent tributari
A l'octubre podeu optar pel Compte Corrent Tributari per al 2027.
-
Canvis a l'hora de facturar
Recordeu les principals novetats que pròximament entraran en vigor en matèria de facturació.
