Factura electrònica obligatòria?
Recentment s'ha aprovat una llei que exigeix emetre factures electròniques a totes les empreses. Encara que hi hagi un termini d'adaptació, vegeu com us afecta.
Generalitzat.
Per tal de fomentar la digitalització, reduir costos i facilitar la transparència, aquesta llei estableix la utilització obligatòria de la factura electrònica per a totes les relacions comercials entre empreses i autònoms. Però no s'alarmi: encara s'ha d'aprovar un reglament que desenvolupi els detalls, per la qual cosa aquest ús obligatori s'iniciarà transcorregut un any des de l'aprovació del reglament per als que facturin més de vuit milions d'euros i dos anys per a la resta de les empreses i autònoms.
Abast de l'obligació. Els empresaris i professionals han d'expedir, remetre i rebre factures electròniques en les relacions comercials amb altres empresaris i professionals, així com en les relacions amb particulars (sempre que aquests ho hagin acceptat o sol·licitat expressament). Això no obstant, en el cas d'agències de viatge, serveis de transport i comerç al detall, només l'han d'utilitzar amb particulars quan la contractació s'hagi dut a terme per mitjans electrònics.
Obligacions. Així mateix, s'estableixen una sèrie d'obligacions l'incompliment de les quals pot comportar sancions de fins a 10.000 euros:
Les factures electròniques emeses han de complir els requisits de la normativa de facturació (incloure data i número de factura, dades d'emissor i destinatari, import, desglossament d'impostos, concepte...) i se n'ha de garantir la integritat i l'autenticitat (mitjançant la signatura electrònica qualificada, per exemple).
Cal donar accés als programes necessaris perquè els destinataris de les factures puguin llegir-les, copiar-les, descarregar-les i imprimir-les gratuïtament. També s'haurà de donar accés per poder consultar factures dels darrers quatre anys per mitjans electrònics, encara que s'hagi resolt el contracte o el destinatari hagi expressat la voluntat de no rebre factura electrònica.
Ajuts. Recordeu que hi ha ajuts a la digitalització de les empreses que pot utilitzar per implantar la factura electrònica en el seu negoci. Accediu-hi al següent enllaç:https://sede.red.gob.es/convocatorias-y-ayudas
CONTINGUT RELACIONAT
-
Registre de jornada i reforma imminent: què han de preparar les PIMES abans del 2026
La digitalització del registre horari serà obligatòria molt aviat. La reforma prevista per al 2026 endureix els requisits i exigeix sistemes digitals, rastreables i inalterables. En aquest article expliquem què implica la normativa actual, com canviarà i què han de preparar les PIMES per evitar sancions i garantir el compliment.
-
Estratègies de contingut per a xarxes socials per impulsar el teu negoci
En l'entorn digital actual, moltes pimes senten la pressió de produir vídeos d'alta qualitat o invertir grans sumes en publicitat per destacar. No obstant això, la veritable clau per generar interacció i construir una presència sòlida en xarxes socials no està en ser influencer ni en acumular milers de seguidors: està en oferir contingut autèntic, útil i accessible.
-
Anul·lat un contracte d’intermediació per cobrament abusiu: claus perquè la teva empresa no incorri en pràctiques il·legals
La recent sentència del Jutjat de Primera Instància núm. 49 de Madrid ha posat el focus en una pràctica que, tot i estar estesa en alguns serveis d’intermediació de lloguers, és il·legal i sancionable: imposar serveis addicionals a l’arrendatari per un cost desproporcionat i sense el seu consentiment clar.
